Antreprenorul roman, intre frici si certitudini

Fiecare dintre noi ne dorim sa stim sigur daca vom reusi sau nu; daca viitorul este asa cum ni-l imaginam.

Sunt ganduri pe care le intalnim atat la nivel personal, cat si la nivel de business.

Antreprenorul roman, cel de rand, obisnuit, isi doreste ca atunci cand investeste in online, sa stie sigur ca va avea succes.

In vanzari se spune ca esti obligat sa inveti cum sa depasesti obiectiile.

Din punctul meu de vedere, daca ajungi in punctul in care trebuie sa te lupti cu fricile celui din fata ta, relatia de business, daca va exista una, va fi sortita esecului.

Sunt doua parti ale povestii ce merita analizate.

Ca furnizor de servicii sau produse, esti obligat sa emani incredere, siguranta prin toti porii. Nu exista alta cale.

Ca antreprenor, care are nevoie de acele produse sau servicii, vei avea nevoie de putere mentala.

Suna a cliseu, dar efectele secundare asupra relatiei prestator-beneficiar, sunt dezastruoase.

Pentru a dezvolta un business in online e nevoie de un website, strategii de content marketing, promovare, Social Media, campanii media, PR etc.

Toate serviciile adunate, vor duce la o investitie substantiala.

In cele mai multe cazuri, de aici incep problemele.

Antreprenorul roman are nevoie de certitudini, garantii ca banii investiti vor fi recuperati foarte repede sau ca rezultatele vor veni instant.

Chiar daca perstatorul de servicii are o reputatie solida, frica de a pierde acei bani investiti in serviciile respective, duce la un comportament dezordonat, chiar isteric uneori.

Aici intervine starea mentala a antreprenorului.

Daca la nivel personal este intr-o zona neagra sau gri, atunci absolut toate lucrurile bune pe care vrea sa le faca pentru afacerea lui, se vor transforma in cenusa.

Sa clarificam ceva.

Online marketing-ul functioneaza.

SEO functioneaza.

Social Media functioneaza.

Absolut toate strategiile de promovare functioneaza.

Ce conteaza este starea mentala cu care intri in aceasta lume minunata a online-ului.

Frica de a pierde, de a esua, goana dupa garantii, certitudini inainte de a incerca ceva, sunt ingredientele gresite pentru ‘aceea’ reteta de succes.

Este cunoscut faptul ca 90% dintre antreprenori esueaza. Ce am descris mai sus sunt doar unele dintre motivele care duc la acest rezultat.

Se poate insa face ceva pentru e evita acest dezastru?

Evident.

Neffind un motivator, sunt mai degraba genul “take it or leave it”, nu vad decat o singura cale.

Esti obligat sa stii ce vrei si ce esti dispus sa faci pentru asta.

Este atat de simplu.

“Vreau cu ajutorul online-ului sa imi cresc afacerea.”

Alt cliseu, dar oare cati antreprenori simt cu adevarat afirmatia de mai sus?

Ce se poate face?

  • Gaseste o echipa care sa te ajute;
  • Faceti impreuna un plan;
  • Pune acel plan in aplicare;
  • Masoara rezultatele;
  • Ajusteaza acolo unde este de ajustat;
  • Repeta.

In acest mod, marea deblocare va avea loc si sansele de succes cresc considerabil.

Cum am spus mai sus, nu sunt un motivator, coach si nici nu vreau sa imi asum un astfel de rol.

Scopul acestui articol a fost de a face o mica radiografie a antreprenorului roman obisnuit, vazut prin ochii mei si cu ajutorul experientei profesionale.

Daca esti antreprenor si ai citit pana aici, concluzia nu este decat una:

Alegi sa ramai blocat in frici si certitudini sau incepand de azi iti schimbi starea mentala?

Oricare ar fi alegerea, stiu sigur ca va fi cea care ti se va potrivi cel mai bine.