Maximalismul: Evadarea din convențional

Minimalismul a apărut din dorința de a contracara abordarea prea complicată a skeuomorfism-ului asupra web design-ului.

În loc să simuleze texturi realiste, minimalismul s-a orientat spre linii curate, forme simple, palete de culori neutre și texturi netede. În timp ce skeuomorfismul ne-a bombardat ochii cu imagini exagerate, minimalismul a oferit un sentiment revigorant de ușurință și echilibru.

Diferențele dintre Minimalism și Maximalism

Minimalismul acordă o atenție obsesivă fiecărui pixel. Fiecare imagine și conținut dintr-un layout își are locul și scopul ei. Nu există elemente vizuale străine sau orice altceva care să ne distragă atenția de la călătoria utilizatorului.

Maximalismul se eliberează de constrângerile minimalismului și lasă loc spontaneității. În timp ce minimalismul ne vorbește pe tonuri serioase și tăcute, maximalismul te invită la o petrecere zgomotoasă.

Elemente prezente în maximalism

Absurditate

Emoji-uri enervante, ilustrații ciudate, animații inutile, glume, referințe la cultura pop, chiar ouă de Paște și multe alte prostii pot fi găsite în design-urile web maximaliste.

Atunci când nu ești obligat să creezi un  design serios (orice ar însemna asta), există o mulțime de oportunități de a-ți surprinde publicul cu garda jos și de a-l duce uimi.

Scheme îndrăznețe de culori

Culorile contrastante, suprasaturarea și încălcarea tuturor regulilor teoriei culorilor, fac parte din abordarea maximalistă.

Umplerea fiecărui spațiu

Spațiul negativ poate oferi un sentiment de calm și ordine în minimalism. Dar în maximalism, spațiul negativ este doar o gaură în perete ce trebuie umplută.

Retro, retro, retro

Grafica jocurilor video de școală veche, tipografia groovy pulp din anii ’70 și tabăra din anii ’80 își găsesc loc în design-urile maximaliste.

Discordanță vizuală

Designerii care alex Maximalism-ul, experimentează cu perspectiva, dimensionalitatea și gândirea la scară mare pentru a crea website-uri neechilibrate și ciudate.

Exemple de Maximalism în web design

1641847406602 1641847433200 1641847418884

Evadează din convențional

Maximalismul nu înseamnă că îi vei face pe toți fericiți și clar nu este pentru oricine.

Dar pentru cei cărora le place, maximalismul este abordarea potrivită pe care trebuie să o ai atunci când vrei să faci o declarație puternică de brand, cînd vrei să ieși din zona de mediocritate.

TOOLBOX

WPEngine

WP Engine este unul dintre cele mai bine gestionate servicii de găzduire pentru WordPress existente pe piață. Dacă îți dorești un hosting fără probleme, Wp Engine este alegerea corectă, din toate punctele de vedere.

Aruncă un ochi

Rolul unui website în branding-ul modern

În trecut, un website era folosit în principal pentru a crea un fel broșură online pentru un brand – așa numitul site de prezentare.

Vestea bună este că, în prezent, a început să fie folosit pentru a crea o experiență interactivă cu utilizatorul – astăzi servește ca platformă de comunicare în ambele sensuri.

Un site web care este bine conceput și ușor de navigat va contribui la crearea unei imagini pozitive de brand și va facilita găsirea de către consumatori a informațiilor de care au nevoie.

Rapid.

Pe de altă parte, un website dificil de navigat sau care are un design mediocru, se va reflecta negativ asupra imaginii de brand – nimeni nu își dorește să creeze un asemenea efect.

Și totuși…

Ce se întâmplă cu antreprenorul român?

De ce este atât de reticent în a investi într-un website de calitate?

Unul dintre principalele motive ar fi costul. Crearea unui site web poate fi costisitoare, iar mulți dintre ei nu au bugetul necesar pentru a investi în acest tip de instrument de marketing.

Ca notă personală, eu cred că tot la fel de mulți antreprenori nu vor să își creeze un buget solid pentru această etapă de branding.

Un alt motiv este faptul că nu se înțelege cum un site web poate fi benefic pentru afacerea lor și nu înțeleg că au o problemă, care generează efecte negative în toată activitatea lor din online.

În cele din urmă, unii antreprenori sunt îngrijorați de întreținerea și menținerea unui astfel de website.

Prin ” întreținere și menținere” se înțelege promovarea lui pe canale specifice și actualizarea acestuia cu conținut, produse și servicii noi.

Recunosc, aceasta este o preocupare legitimă, însă de aceea există agenții care oferă servicii de content, mai exact copywriting, content marketing; SEO și gestionarea rețelelor sociale.

Aceste servicii nu sunt atât de scumpe pe cât s-ar putea crede și pot economisi mult timp și energie pentru antreprenor, timp care poate fi folosit pentru a dezvolta alte domenii ale afacerii.

Hai să vedem cum arăta o ipotetică investiție.

Website: soluția pe care o promovez prin KlientUp este de a construi un website personalizat, custom. Costurile pornesc de la 2500eu și includ machetarea grafică, copywriting și web developmentcumva un 3 în 1.

Content marketing: crearea, constant, de conținut, sperie pe mulți și nu are nici o bază reală. O serie de 4 articole pe lună, scrise și documentate bine, cu o strategie de SEO clară, poate costa între 350-500 de euro.

Social Media: prezența în Social Media are și ea impact direct asupra website-ului pentru că cele două se susțin reciproc. Un pachet lunar de gestionare a rețelelor sociale cu conținut, gestionare a comunității și raportare poate costa între 500 și 700 de euro.

Matematica, pe care o urăsc, ne arată că ar fi nevoie de investiție inițială de 2500eu și în medie, 1000 de euro pe lună pentru a menține o prezență online la nivel mediu, DAR ce poate produce efecte pozitive în ceea privește vânzările pe termen mediu și lung.

Nu spun că un website este singura soluție sau că acesta va produce rezultate din prima lună.

Dar în condițiile actuale, a nu avea un site web bun (am să explic mai jos ce înseamnă de fapt) nu mai este o opțiune pentru antreprenorul care vrea să își construiască un brand puternic și ușor de recunoscut.

Website-ul refectă grija pe care pe care o ai pentru afacerea ta și este o dovadă vie a profesionalismului cu care îți abordezi activitatea.

Acum că am văzut ce poate face un site web pentru brand, să vorbim despre prea utilizatul termen „website de calitate„.

Anatomia unui website de calitate

Aceste termen se folosește excesiv de mult și de obicei fără o înțelegere clară a ceea ce înseamnă de fapt.

Câteva din calitățile lui ar fi că:

  • Se încarcă rapid;
  • Este Mobile-Friendly;
  • Are un design curat și modern;
  • Este ușor de navigat;
  • Folosește un text clar și concis;
  • Este actualizat periodic.

Ce am descris mai sus sunt caracteristicile clasice înaintate de mulți freelanceri și agenții de web design.

Ce se află însă în spatele acestor beneficii și, mai important decât atât, cum se pot măsura efectele lor?

Pentru a răspunde la această întrebare, este nevoie să facem un pas în spate și să analizăm rolul site-ului în atingerea obiectivelor de afaceri.

Un site web de calitate trebuie să fie capabil să facă trei lucruri:

  • Să atragă vizitatori;
  • Să îi transforme în potențiali clienți;
  • Să completeze imaginea brand-ului.

În esență, avem nevoie doar de 2 entități: website-ul în sine și conținutul – nu cred că mai este nevoie să spun că trebuie să existe armonie, consecvență între ele.

Entitatea 1 – Website-ul

Cea mai simplă formă de exprimare și poate cea care provoacă cele mai puternice efecte este cea vizuală.

De exemplu, o firmă de avocatură va dori să emită un sentiment de încredere, de experiență și de profesionalism, iar site-ul web trebuie să reflecte aceste valori.

Elementele cum ar fi culorile, tipurile de fonturi, imaginile, structura paginilor, sunt cele care pot să comunice vizitatorului mesajul dorit.

Entitatea 2 – Conținutul

Dacă vizualul crează prima impresie, conținutul, care înseamnă absolut orice text scris, orice cuvânt sau expresii folosite, este cel care ține vizitatorul pe site, îl face să citească mai mult, să înțeleagă mai multe despre brand si ceea ce oferă.

Ce se intâmplă atunci când cele două se completează?

Ca brand, captezi atenția.

Care este unul dintre efectele secundare ale captării atenției?

Curiozitatea și/sau dorința de a afla mai multe.

Care este consecința curiozității și/sau a dorinței de a afla mai multe?

Vizitatorul citește mai mult conținut, devine mai bine informat cu privire la brandul tău.

Ce se întâmplă atunci când un vizitator devine mai bine informat cu privire la brandul tău?

Probabilitatea ca aceștia să devină clienți sau, cel puțin, lead (cineva care se arată interesat de produsul/serviciul tâu) crește semnificativ.

Această serie de efecte în lanț este ceea ce face ca un site web să fie un instrument esențial pentru orice afacere care dorește să iasă din mediocritate.

Iar răspunsul la întrebarea zile este:

Un website de calitate este cel care își atinge scopul.

Nimic mai mult, nimic mai puțin.

Acum că știm cum arată un site web de calitate, trebuie să ne întrebăm:

„Cum pot să mă asigur că și al meu este capabil de toate aceste lucruri?”

Răspunsul este simplu: prin colaborarea cu un profesionist.

Un site web de calitate este rezultatul unei planificări, proiectări, dezvoltări și, cel mai important, optimizarea și întreținerea continuă.

Nu este o afacere de tipul „set & forget”.

Și în continuare dilema există: Ce se întâmplă cu antreprenorul român?

Am vorbit mai sus despre costuri, am explicat, cred, pe înțelesul tuturor, că un website nu este o cheltuială, ci o investiție.

Problema este că mulți antreprenori din România, nu au înțeles încă acest lucru.

Acesta este principalul motiv pentru care majoritatea site-urilor din România sunt de proastă calitate: fie au fost făcute de cineva care nu a știut ce fac și astfel nu-și ating scopul sau, ceea ce este și mai rău, au fost făcute de cineva căruia nu i-a păsat.

Cred cu tărie că antreprenorul român se poate autoeduca.

Aici este cheia: dorința lui de a învăța.

Dacă vrei ca și site-ul să facă parte dintr-o poveste de succes, primul pas este să înțelegi că nu este un cost, ci o investiție.

Al doilea pas este să găsești pe cineva care te poate ajuta să îți atingi obiectivele.

Dacă nu ești dispus să faci asta, atunci îmi pare rău să o spun, dar site-ul tău nu va fi decât o ‘chestie’ fără rost și rătăcită în marea digitală, iar brand-ul va avea de suferit.

Până data viitoare, aveți grijă!

TOOLBOX

WPEngine

WP Engine este unul dintre cele mai bine gestionate servicii de găzduire pentru WordPress existente pe piață. Dacă îți dorești un hosting fără probleme, Wp Engine este alegerea corectă, din toate punctele de vedere.

Aruncă un ochi