Designul online se ofilește

Trăim intr-o eră puternic digitalizată, în care toată lumea caută pe toată lumea, online.

Nu a trecut mult timp până când brandurile au realizat că dacă nu ești online, nu exiști (o falsă afirmație) și s-au ‘mutat’ cu tot cu cățel și purcel în vastul spațiu virtual.

Totul este în regulă, relevanța și progresul nu se blamează.

Și totuși ceva este fundamental greșit.

Cu mici excepții, toți și totul, arată la fel.

Aceeași imagine, aceleași abordări în materie de design grafic, aceleași plictisitoare template-uri copiate de la unii la alții.

Ce cauzează acest fenomen?

Trendurile anuale

La fiecare început de an, publicațiile online mari, listează o serie de ‘bune practici’ și direcții de design.

Nu știu cum se analizează și pe baza căror criterii unele dintre tendințe întra sau nu în aceste liste, dar trecem peste acest subiect.

Peste ce nu putem trece este faptul că acest material va fi vizionat de milioane de oameni care, involuntar, se vor copia unii pe alții.

Efectul?

Onlineul arată plictisitor de similar.

Nu vreau să se înțeleagă că sunt adeptul reinventării roții, ci mai degrabă a libertății de exprimare.

Următoarea cauză o numesc…

Agregatoarele de inspirație

Pentru cei care nu sunt familiarizați cu tot ce înseamnă design grafic, în online sunt câteva zeci de directoare unde designeri din toată lumea își expun proiectele.

Recunosc, este o sursă importantă de inspirație, dar în același timp, creează un efect de domino nociv.

În esență, mulți copiază ceea ce văd și le place, făcând, din nou, ca X să semene cu Y.

Puțini însă se gândesc că ceea ce copiază vine din alt mediu, altă cultură, alte viziuni.

Acum…

Cu această imagine în minte să ne imaginăm un scenariu REAL, care poate readuce design-ul acolo unde ii este locul.

Ca designer, cum ar fi dacă, după ce ti-ai ascultat clientul, te-ai exprima liber?

Ca și client, cum ar fi dacă ai asculta de autentic și nu ai mai avea cerințe învechite?

Onlineul este într-o continuă schimbare. Consumatorii vor să simtă ca se identifică cu un brand, atât la nivel de imagine, cât și la nivel de cultură, de comunitate.

Și brusc, design-ul nu se mai ofilește