Cursa pentru turismul spatial a inceput

Este deja cunoscut faptul ca miliardarul Richard Branson a zburat in spatiu.

Cu ce ramanem dupa aceasta experienta, unica in viata unui om, voi incerca sa ilustrez timid in scrierea de mai jos.

Beneficiile pentru omenire

Beneficii? Acum, in acest moment, sunt zero.

Exceptand magnitudinea evenimentului, nu este decat visul unui om, devenit realitate. Nimic altceva.

Lasand la o parte discursul live, inspirational, raspunsul la intrebarea „Cu ce ma ajuta pe mine asta?„, este usor de intuit.

Nu te ajuta cu absolut nimic, exceptand poate faptul ca iti vei lua inima in dinti si iti vei face firma aia la care visezi de ani de zile.

Lenesule.

Nu va rezolva problema incalzirii globale; nu va eradica pandemia care pare ca prinde din nou putere; nu va ajuta la hranirea acelor multor oameni care inca sufera de foamete s.a.m.d.

Ai putea crede ca sunt un fel de Gica Contra si cumva ma opun progresului, dar faptele sunt usor de ‘citit’.

Pe tine, pe mine, nu ne ajuta iesirea in spatiu a venerabilului Sir Richard.

Un lucru bun… pentru ei

Undeva prin Martie, Virgin Galatic, compania lui Richard Branson, avea in jur de 600 de rezevari la un pret mediu de 250.000 de dolari si se estimeaza ca pretul unui ‘bilet’ va ajunge aproape de 400.000 de dolari.

Cine sunt ei?

Evident ca vorbim despre bogatii lumii, milionari si miliardari deopotriva.

Aici se vor intampla 2 lucruri:

  1. Bogatii vor deveni si mai bogati – vezi pretul de mai sus al ‘biletului’;
  2. Grupurile ‘elitiste’ vor avea o noua jucarie – nu se vor lasa pana nu vor bifa si aceasta experienta.

Din bula mea aceasta aventura se vede ca va fi accesibila DOAR pentru EI si pentru mult, mult timp de aici incolo.

Inca un lucru.

Se vorbeste din ce in ce mai mult si despre hoteluri spatiale si sincer, te poti gandi, de ce nu, ca aceste statii spatiale vor fi locurile de retragere pentru EI atunci cand ceva nasol se va intampla pe Terra.

Doar un gand…

Predictii

Daca nu ma insel, acum, astazi, sunt 4-5 companii care pot oferi servicii de turism spatial.

Mai mult ca sigur ca in viitorul nu foarte indepartat, numarul lor va creste, iar acest business de nisa se va dezvolta.

In acelasi timp, cred ca vor aparea si capushele, asa zisii intermediari.

Nu voi fi deloc uimit daca voi vedea o firma in Romania cu numele SPACE (ceva) SRL, fondata de combinatori de meserie si care va avea ca singur scop intermedierea de astfel de calatorii.

Recunoaste. Orice este posibil.

Dilema

National Ocean Service spune ca doar 5% din oceanele lumii au fost explorate si cartografiate.

DOAR 5%.

Mai mult ca sigur ca explorarea lor si chiar crearea unui nou segment de turism in acest mediu, ar fi mai putin costisitor si probabil si mai interesant.

Aici este dilema: de ce nu o face nimeni?